2017. december 30., szombat

Ikercsipke karácsonyra


Van nekem egy kedvenc japán horgolós könyvem, amelyből már kétszer dolgoztam (ld. itt és itt). Most elérkezett a harmadik alkalom. Anyukámnak készítettem belőle karácsonyra egy terítőt.

Készíteni kellett két rececsipkés négyzetet. Először nem lett jó, mert a tömött négyzetek inkább téglalapalakúak lettek, úgyhogy kis világhálós keresgélés után hosszított egyráhajtásos pálcákat készítettem a simák helyett (angolul extended double crochet a neve, ha erre kerestek rá, találtok videókat és leírásokat). Így már sokkal arányosabb lett.


Ez után kellett volna mindenféle ír csipkés motívumot horgolni, és végül elhelyezni őket a két négyzet között (ld. itt). Viszont egyrészt borzasztóan késésben voltam, pedig azt hittem, időben elkezdtem (kisgyerekes anyaság, hahó :D), másrészt kifogytam a fonalból, amelyről fogalmam se volt, milyen típusú, mert abban a csomagban volt, amit egyszer anyukám vett nekem egy turkálóban. Úgyhogy tizenkét levelet és öt virágot kellett elrendeznem a saját fantáziám szerint. Így sikerült.

Végül mutatok egy nem túl művészi fotót, de legalább látszik rajta az egész, meg hogy milyen nagy lett:


Áldott karácsonyt és boldog új évet kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése